Musk si stěžoval na málo zhlédnutí, teď jeho příspěvky plní novou sekci twitteru
MUSKŮV TWITTER
Řada amerických novinářů píšících o světě nových médií v pondělí hlásila podobnou zkušenost s novou twitterovou sekcí nazvanou 'Pro vás': V algoritmickém výběru příspěvků měli od majitele sociální sítě Twitter Elona Muska více obsahu než obvykle. Podle webu The Verge byly Muskovy příspěvky předkládány i lidem, kteří jej nesledují. Informace přichází několik dní poté, co Musk podle výpovědí zaměstnanců svolal schůzku ohledně slábnoucí popularity svých příspěvků.
O setkání napsal ve čtvrtek web Platformer, který se odvolává na více zdrojů "s přímou znalostí" věci. Podle jednoho účastníka schůzky Musk nařídil zaměstnancům, aby sledovali, kolikrát jsou jeho příspěvky doporučovány algoritmem sociální sítě.
"Tohle je absurdní. Mám přes 100 milionů sledujících a dostávám jenom desetitisíce zobrazení," cituje miliardáře Muska článek. Jeden ze dvou zbývajících lídrů vývojářského oddělení údajně majiteli sociální sítě nabídl vysvětlení, že pracovníci v systému doporučování příspěvků nenašli nic, co by ty jeho znevýhodňovalo, a že za poklesem jejich dosahu může být slabší zájem veřejnosti o jeho osobu. Musk v reakci danému manažerovi sdělil, že "má padáka", píše Platformer.
Musk později přišel s tvrzením, že "až 95 procent mých tweetů se vůbec nedoručovalo". Podle miliardáře docházelo k přetížení určitého prvku sociální sítě, když se snažil nahrát příspěvek.
"Bývalí zaměstnanci Twitteru, se kterými jsme mluvili, vyjádřili pochybnosti o tom, že problém, který popsal, vysvětluje jeho nedávný ústup. Ale problém se zdá být vyřešen: každý, kdo Muska sleduje, v pondělí odpoledne mohl vidět, že prvních zhruba deset tweetů v záložce 'Pro vás' byly všechno Muskovy tweety nebo odpovědi jiným uživatelům," reagoval v noci na úterý Platformer.
Reportéři tohoto i dalších médií mezitím na twitteru hlásili, že jejich algoritmický výběr sestával výhradně z Muskových tweetů a odpovědí a z reklamních sdělení. Sekce 'Pro vás' v lednu nahradila dřívější domovskou stránku, kde uživatelé sociální sítě viděli příspěvky od účtů, které sledují, promíchané s obsahem, který by podle kritérií algoritmu mohl daného uživatele zaujmout.
The Verge v titulku pondělního článku vývoj glosoval tak, že služba "teď prostě všem ukazuje Elonovy tweety". "Doufám, že to twitter brzo napraví," dodala autorka.