Nejvíce lidí teď hledá na internetu Babiše, ostatní politici jen paběrkují
TRENDY VYHLEDÁVÁNÍ
Google spustil v České republice stránku monitorující volební trendy před nadcházejícími volbami do Poslanecké sněmovny. Stránka ukazuje v reálném čase, jak lidé na Googlu vyhledávají politické strany, jejich lídry a další výrazy, které s říjnovými volbami souvisejí. Nejvyhledávanějším ze stranických lídrů je aktuálně předseda ANO Andrej Babiš, následuje šéf Pirátů Ivan Bartoš. Z politických subjektů pak vedou Piráti.
Vysoký podíl lidí vyhledávajících minulý týden Babiše může souviset nejenom se zahájením volební kampaně ANO, ale i se skutečností, že se právě při zahajovací akci hnutí objevil před předsedou vlády jeho syn Andrej Babiš mladší v doprovodu režiséra Víta Klusáka a konfrontoval ho. Více jsme psali ZDE.
Stránka, která čerpá aktuální data z Vyhledávání Google v České republice, ukazuje v přehledných grafech a animacích, o koho je právě na internetu největší zájem. Návštěvníci stránky tak mohou zjistit, jak se mění zájem o volby jako takové, který politik či strana měli v uplynulém týdnu největší podíl na vyhledávání, jaké strany trendují v jednotlivých krajích či jaké informace lidé v souvislosti s volbami nejvíce vyhledávají.
Zdaleka největší, a to 70procentní, podíl na vyhledávání za uplynulý týden má v současnosti premiér a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, 13% podíl pak náleží šéfovi Pirátů Ivanu Bartošovi, na třetím místě s 11% podílem je předseda SPD Tomio Okamura, 3 % pak patří předsedovi ODS Petru Fialovi a další 3 % předsedovi sociálních demokratů Janu Hamáčkovi.
Z politických stran jsou ve vyhledávání momentálně nejpopulárnější Piráti, kteří vedou ve všech regionech kromě Pardubického, Královéhradeckého a Karlovarského kraje, kde je největší zájem o SPD. Data ukazují, že o volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR projevují největší zájem Pražané, lidé se nejčastěji ptají na to, kdy se mají uskutečnit, kdo by je vyhrál či jak volit mimo své trvalé bydliště.
„Trendům ve vyhledávání se někdy říká duch doby, protože ilustrují, co právě hýbe společností. Logicky se v nich tak projevují i blížící se volby. Lidé si například zjišťují, kdy se volby konají nebo kdo v nich kandiduje. Data z vyhledávání na internetu ale určitě nelze zaměňovat za data z tradičních volebních průzkumů,“ upozorňuje tisková mluvčí společnosti Alžběta Houzarová.
Většina vyhledávání v Česku se odehrává právě na Googlu. Jeho vyhledávač má podle statistiky statcounter největší, zhruba čtyřpětinový podíl. Následuje Seznam, který v posledních měsících posiluje.